Nowa ustawa o prawach konsumenta dopiero we wrześniu!

Jak wynika z posiedzenia podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o prawach konsumenta, które odbyło się 2 kwietnia 2014 r., nowa ustawa u prawach konsumenta wejdzie w życie dopiero po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia ustawy. Tym samym termin 13 czerwca 2014 r., o którym mowa w dyrektywie o prawach konsumentów na pewno niezostanie dochowany.

Ogłoszenie ustawy nastąpi prawdopodobnie w czerwcu 2014 r., co oznacza że jej wejścia w życie możemy się spodziewać dopiero we wrześniu tego roku. Przypomnijmy, że ustawa jest dopiero po pierwszym czytaniu w Sejmie, a czekają ją jeszcze drugie i trzecie czytanie, następnie prace w Senacie i podpis Prezydenta.

Zmianie ulegnie zatem dotychczasowa treść art. 53 projektu ustawy o prawach konsumenta:

Art. 53. Ustawa wchodzi w życie z dniem 13 czerwca 2014 r.

Nowa treść:

Art. 53. Ustawa wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia.

Będziemy Was na bieżąco informować o pracach nad nową ustawą oraz o dacie jej wejścia w życie.

Nowa ustawa o prawach konsumenta dopiero we wrześniu!
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Tagged under:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy:

Jak liczyć terminy w przepisach konsumenckich, czyli wszystko o terminach…

W poprzednim wpisie przedstawialiśmy zasady liczenia terminu na rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi. Jak już wiesz, ustawodawca przewidział 14 dni…

Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną? Wszystko o terminach…

W Akademii Prawa Ecommerce niedawno zwracaliśmy uwagę sprzedawcom na termin, w którym muszą rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi konsumentowi. Wielokrotnie…

Regulamin Allegro - czy sprzedając na Allegro potrzebujesz regulaminu?

Założony w 1999 roku serwis Allegro.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem aukcyjnym w Polsce. Umożliwia zawieranie umów sprzedaży zarówno między osobami…

Ile masz czasu na rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi kupującemu?

Dzisiaj zwrócimy uwagę na jeden z często popełnianych przez sprzedawców błędów – na przekroczenie terminu na ustosunkowanie się do złożonej przez konsumenta…