Szkolenie z nowelizacji prawa konsumenckiego
czyli praktyczne warsztaty i konsultacje dla sprzedawców internetowych
SKĄD TAKA TEMATYKA SZKOLENIA?
25 grudnia 2014 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o prawach konsumenta, czym narobiła sporo zamieszania w świecie ecommerce. Sprzedawcy internetowi mieli ogromne problemy z prawidłowym dostosowaniem swoich sklepów i regulaminów do nowych wymogów prawnych. Do tej pory otrzymujemy mnóstwo zapytań dotyczących wspomnianej nowelizacji. Właściciele e-sklepów nadal mają z nią problemy. Dlaczego?
Ponieważ pomimo tego, że nowe przepisy obowiązują od końca 2014 roku, to dla osób, które korzystały z usług sklepu internetowego przed nowelizacją, stosuje się poprzednie przepisy – stąd całe zamieszanie. W oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie i specjalizowanie się w Prawie Ecommerce oraz o nieustanny kontakt z naszymi klientami, którzy są sprzedawcami internetowymi – stworzyliśmy profesjonalne warsztaty, które pomogą zrozumieć prawo konsumenckie.
Jeżeli zatem:
chcesz dowiedzieć się w jaki sposób zabezpieczyć swoje interesy jako sprzedawcy, biorąc pod uwagę zarówno poprzednie, jak i obecne przepisy
chcesz poznać nową ustawę konsumencką nie tylko ze strony teoretycznej, ale również na praktycznych przykładach powstających w oparciu o bieżący kontakt z naszymi klientami.
chcesz dowiedzieć się, jak postępować w przypadku kwestii spornych z konsumentami w taki sposób, aby nikt z was na tym nie stracił
chcesz wreszcie zyskać szybkie, profesjonalne i dokładne odpowiedzi na nurtujące cię kwestie prawne związane z prowadzeniem sklepu internetowego
To oznacza, że organizowane przez nas warsztaty są właśnie dla Ciebie!
Program warsztatów ułożony jest w taki sposób, by wstępnie omówić niezbędne zagadnienia teoretyczne, a potem płynnie przejść do konkretnych przypadków, kazusów, problemów czy najczęstszych kwestii spornych.
Szkolenie ma formę interaktywną. Co to oznacza dla Ciebie?
- Możliwość zadawania pytań – bez obaw, nie ma głupich pytań. Pamiętaj, że szkolenie organizowane jest dla Ciebie. Jeśli więc czegoś nie wiesz – pytaj. Nie chcemy, byś opuścił warsztaty z jakimikolwiek pytaniami pozostawionymi bez odpowiedzi. Omówimy każdą kwestię, która będzie związana z prawem konsumenckim i sklepem internetowym.
- Bieżące rozwiązywanie wątpliwości – może zdarzyć się tak, że pomimo części teoretycznej, jakieś zagadnienia czy przypadki będą dla Ciebie niejasne. Bez obaw – praktyczne warsztaty są przecież po to, by rozwiać twoją niepewność. Musisz nas tylko o niej poinformować, a zrobimy wszystko, byś wyszedł ze szkolenia w 100% pewny swoich praw i obowiązków.
- Analiza konkretnych przypadków, charakterystycznych dla Twojej branży – to, że prowadzisz sklep internetowy, nie znaczy że będziesz mieć takie same pytania i wątpliwości jak inne osoby, które działają w zupełnie innej branży. Każda z nich ma swoją charakterystyką, dlatego nasi prawnicy skupią się na specyfice twojej działalności, byś czuł, że omawiane kwestie prawne faktycznie dotyczą bezpośrednio ciebie.
Korzyści z warsztatów dla sprzedawców internetowych:
- Szybkie przyswojenie wiedzy poprzez praktyczne przykłady
- Komplet materiałów szkoleniowych + niezbędnik prawny sprzedawcy internetowego, by w każdym momencie mieć konkretne terminy i rozwiązania pod ręką
- Kompletny wykaz twoich obowiązków informacyjnych, które musisz spełnić jeszcze przed zawarciem transakcji
- Rozwianie wszelkich wątpliwości poprzez bezpośredni kontakt z doświadczonymi prawnikami i ekspertami w dziedzinie prawa ecommerce
- Praktyczne wskazówki – jak zabezpieczyć swoje interesy i nie utracić płynności finansowej poprzez nieuczciwość konsumentów
- Profesjonalne i sprawdzone porady na temat tego, w jaki sposób pogodzić nieunikniony i nałożony przez ustawodawcę obowiązek prawny z równie ważnym z punktu widzenia e-sprzedawcy interesem sprzedażowym
Nasi prawnicy i eksperci są mobilni, dlatego jeżeli potrzebują Państwo szkolenia i konsultacji z nowelizacji ustawy konsumenckiej w swojej firmie czy w swoim sklepie internetowym, jesteśmy do Państwa dyspozycji. Indywidualnie uzgodnimy termin oraz miejsce. Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w Poznaniu, gdzie na co dzień przebywamy, jak również dojazdu do siedziby Państwa firmy lub też przeprowadzenia warsztatów w dowolnie wybranej miejscowości. Koszt uczestnictwa w organizowanych przez nas szkoleniach zależy od liczby uczestników oraz od miejsca, w którym ma ono przebiegać. Im więcej osób bierze udział w szkoleniu, tym jest ono tańsze.
Unikalne cechy i korzyści z warsztatów:
- 100 % skoncentrowania na praktycznych aspektach prawa konsumenckiego, z którymi uczestnicy mają problem podczas prowadzenia sklepu internetowego
- Analiza indywidualnych problemów, z którymi poszczególni uczestnicy spotykają się na co dzień zamiast skupiania się na niepotrzebnych aspektach z innych branż
- Praktyczne wsparcie i konsultacje
- Pakiet korzyści, tj. komplet materiałów szkoleniowych + specjalny bonus – niezbędnik prawny sprzedawcy internetowego – gotowy do powieszenia na ścianie w biurze, by zawsze pod ręką mieć najważniejsze terminy i odpowiedzi na najczęstsze pytania konsumentów
- Program warsztatów przygotowany w oparciu o lata doświadczeń w branży ecommerce oraz codzienny i bieżący kontakt z właścicielami sklepów internetowych
Kto poprowadzi szkolenie?
Szkolenie przeprowadziłby mecenas Dawid Bugajski – radca prawny. Aplikację radcowską odbył przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu, gdzie został wpisany na listę radców prawnych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz uczestnik Studium Prawa Niemieckiego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W pracy łączy trzy pasje: prawo, Internet i nowe technologie. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie Internetu obejmującym swoim zakresem przede wszystkim prawo cywilne, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, konsumenckiego oraz zagadnień związanych z handlem i usługami elektronicznymi. Mecenas Dawid Bugajski jest nie tylko teoretykiem, ale także praktykiem. Na co dzień doradza klientom w aspektach prawnych handlu e-commerce, a także jest twórcą ponad 1000 regulaminów sklepów, serwisów i portali internetowych. Sprawuje również nadzór merytoryczny nad kilkoma serwisami internetowymi zajmującymi się pomocą e-przedsiębiorcom: PrawoeCommerce.pl, Prokonsumencki.pl, Regulaminowo.pl i KlauzuleNiedozwolone.pl.
STANDARDOWY PLAN SZKOLENIA:
(Możliwość dostosowania tematyki do indywidualnych potrzeb)
1. Wprowadzenie do ustawy o prawach konsumenta (15-20 min)
a) zmiana przepisów od 25 grudnia 2014 r. b) kim jest konsument c) kogo dotyczą nowe przepisy d) jaki jest cel nowe ustawy o prawach konsumenta e) co reguluje nowe ustawa konsumencka f) jakie przepisy mają zastosowanie do umów zawartych przed 25 grudnia 2015 r.
2. Obowiązki informacyjne wobec konsumentów (20-25 min)
a) 21 podstawowych obowiązków informacyjnych b) sposób podania informacji c) czas podania informacji d) kto musi udowodnić, że konsument został poinformowany e) potwierdzenie informacji na trwałym nośniku i konsekwencje z tym związane
3. Reklamacja towaru od 25 grudnia (40-50 min)
a) podstawa reklamacji – rękojmia, a gwarancja b) przesłanki odpowiedzialności w przypadku rękojmi i gwarancji c) uprawnienia konsumenta w przypadku rękojmi i gwarancji d) konsument, czy przedsiębiorca e) ważne terminy reklamacyjne f) kto ponosi koszty reklamacji, w tym także reklamacji nieuzasadnionej g) roszczenie zwrotne do poprzedniego sprzedawcy (regres)
– – – przewidywana 30 minutowa przerwa – – –
4. Zwrot towaru (odstąpienie od umowy) od 25 grudnia (40-50 min)
a) kto może odstąpić od umowy b) miejsce i sposób odstąpienia od umowy c) termin na odstąpienie od umowy d) termin na zwrot świadczeń e) sposób zwrotu f) kto ponosi koszty odstąpienia od umowy g) zwrot towaru używanego i odpowiedzialność konsumenta za zużycie produktu h) wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
5. Zawarcie umowy przez telefon (10-15 min)
a) zmiany od 25 grudnia 2015 r. b) 4 kroki do skutecznego zawarcia umowy – kontakt, potwierdzenie warunków, akceptacja i jej potwierdzenie
6. Sankcje i zagrożenia dla sprzedawcy (10-15 min)
a) brak zawarcia umowy b) kiedy konsument nie ponosi opłat i kosztów c) wykroczenie zagrożone karą grzywny d) naruszenie zbiorowych interesów konsumentów e) klauzule niedozwolone
7. Pytania i omówienie konkretnych przykładów (ok. 40-60 min, do wyczerpania pytań)
Dlaczego warto nam zaufać?
Długoletnie doświadczenie – od 2011 roku zajmujemy się ściśle prawem ecommerce i prawem konsumenckim. Jesteśmy autorami kompleksowego kursu internetowego ze zmian w prawie konsumenckim, w którym wzięło udział ponad 2 tysiące subskrybentów. Profesjonalne podejście – bieżący kontakt z właścicielami sklepów internetowych sprawił, że nie skupiamy się na niepraktycznych aspektach prawa konsumenckiego. Do każdego problemu podchodzimy indywidualnie, bo wiemy, że tego właśnie wymaga nasza praca i trudno znaleźć dwa identyczne przypadki w prowadzeniu sklepu internetowego. Certyfikat Sklepu Prokonsumenckiego – zajmujemy się również certyfikacją sklepów internetowych. Stworzyliśmy ponad 100 kryteriów konsumenckich, po których spełnieniu dany sklep otrzymuje Certyfikat Sklepu Prokonsumenckiego. Dbamy o przestrzeganie praw konsumentów, by zakupy w internecie przebiegały nie tylko w 100% legalnie, ale też bezpiecznie i przyjemnie. Uczestnicy szkolenia, którzy mają własny sklep internetowy, będą mogli wziąć udział w procesie certyfikacji i dostaną szansę otrzymania naszego certyfikatu, który zwiększa wiarygodność, zaufanie i obroty e-sklepów. Codzienny kontakt z prawem konsumenckim – ponieważ zajmujemy się m.in. tworzeniem regulaminów dla sklepów internetowych, jesteśmy na bieżąco z częstymi aktualizacjami rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Prezesa UOKiK. Dzięki temu masz pewność, że posługujemy się aktualnymi danymi. Wzorowe opinie naszych klientów – na co dzień zajmujemy się obsługą prawną sklepów i serwisów internetowych i tworzeniem dla nich indywidualnie dopasowanych regulaminów, których napisaliśmy już ponad tysiąc. Nasi klienci doceniają nasz profesjonalizm i zaangażowanie. Zobaczcie sami, co o nas mówią: