Audyt sklepu internetowego a obowiązki informacyjne sprzedawcy

Ostatnio przedstawiliśmy obowiązki informacyjne, które nałożył na Ciebie ustawodawca. Przeanalizowaliśmy także sankcje, przewidziane w ustawach, za niedopełnienie tych obowiązków.

Z uwagi na dotkliwość tych sankcji polecamy zlecić wyspecjalizowanemu podmiotowi audyt Twojego sklepu. Jak to się ma do siebie? Audyt sklepu internetowego a obowiązki informacyjne? Dzięki weryfikacji regulaminu Twojego e-sklepu masz szansę dowiedzieć się, czy działasz w 100% bezpiecznie i legalnie i czy nie łamiesz praw konsumenta. Czym dokładnie jest audyt i w czym może się przydać? Sprawdź poniżej.

Audyt sklepu polega na wnikliwej analizie regulaminu, wskazaniu zapisów, które mogą zostać uznane za klauzule niedozwolone i uchybień od obowiązków informacyjnych wraz z podaniem wskazówek i przykładów prawidłowego formułowania regulaminu. Audyt obejmuje także sprawdzenie treści samego sklepu internetowego, m.in. treści zakładek, sprawdzenie opisów produktów oraz procesu składania zamówienia.

Sprzedawco, pamiętaj, że choć audyt sklepu może wiązać się z odpłatnością, to przeprowadzony rzetelnie uchroni Cię przed jeszcze większymi kosztami w przyszłości.

Lekarze twierdzą, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Nasi prawnicy uważają podobnie, dlatego jeśli pragnąłbyś skorzystać z ich wiedzy, to skontaktuj się z nami.

Audyt sklepu internetowego a obowiązki informacyjne sprzedawcy
3 votes, 5.00 avg. rating (98% score)

Tagged under:

1 komentarz

  1. Pingback: Jak zmienić regulamin w sklepie internetowym?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy:

Jak liczyć terminy w przepisach konsumenckich, czyli wszystko o terminach…

W poprzednim wpisie przedstawialiśmy zasady liczenia terminu na rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi. Jak już wiesz, ustawodawca przewidział 14 dni…

Jak obliczyć 14-dniowy termin na odpowiedź reklamacyjną? Wszystko o terminach…

W Akademii Prawa Ecommerce niedawno zwracaliśmy uwagę sprzedawcom na termin, w którym muszą rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi konsumentowi. Wielokrotnie…

Regulamin Allegro - czy sprzedając na Allegro potrzebujesz regulaminu?

Założony w 1999 roku serwis Allegro.pl jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem aukcyjnym w Polsce. Umożliwia zawieranie umów sprzedaży zarówno między osobami…

Ile masz czasu na rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi kupującemu?

Dzisiaj zwrócimy uwagę na jeden z często popełnianych przez sprzedawców błędów – na przekroczenie terminu na ustosunkowanie się do złożonej przez konsumenta…